Missie: coderen
Module Techniek van de toekomstMissie: coderen
Door verschillende missies uit te voeren ontdekken je leerlingen het codeerprogramma Scratch of Cospaces. Codeer je virtuele huisdier en laat hem dansen, slapen en eten. Of bouw een schone stad in de virtuele wereld. Het resultaat ziet eruit als een game! De lessen zijn een creatieve kennismaking met programmeren. Leerlingen die al bekend zijn met het programma krijgen een moeilijkere missie.
Ontdek de creatieve technieken van de toekomst
Leerlingen ontdekken de creatieve mogelijkheden van de digitale wereld. Ze leren dat achter het oppervlak van hun beeldscherm, in auto’s, in speelgoed en in kunst digitale techniek verborgen zit. Hoe die techniek werkt maken we zichtbaar door digitaal denken. De leerlingen leren denken als een robot en gaan programmeren op de computer. Dit pakket helpt bij het ontwikkelen van 21e-eeuwse vaardigheden en sluit aan bij het vak digitale geletterdheid. Belangrijk voor leerlingen, nu en in de toekomst!
Zie ook het andere aanbod van de Module Techniek van de toekomst
- Allemaal robots om je heen (groep 1-2)
- Verhalen maken met robot Cubetto (groep 3-4)
- Missie: coderen (groep 5-6)
- Make it micro:bit (groep 7-8)
* Je koopt de activiteiten voor minimaal twee klassen in.
Wil je je inschrijven met KCOS subsidie? Ga dan naar Planned Culture.
Doet je school mee aan CMK? Neem dan contact op met je CMK adviseur.
Bij overige vragen, neem contact met ons op.
Neem contact op